fredag 11 september 2009

urkass

Jag är verkligen en kass bloggare. Tappar lusten och vet inte vad jag ska skriva. De jag skriver handlar mest om vad vi gör om dagarna och vad barnen hittar på för bus och dagarna ser likadana ut för de mesta.
Men nu måste jag uppdatera lite om barnen. Speciellt för min egen skull.

Vi börjar med vår stora tjej Nadja. Som slutade med blöja för både på dagen och natten nästan precis efter hon fyllt 2år. Nu har vi bara kvar att kämpa oss igenom att sluta med tutten och snutten som är hennes bästa vänner. Men hon har klarat att allt annat utan problem så detta ska väl hon också klara. Dagis älskar hon mer och mer. Hon har verkligen hittat sin bästa kompis där. Bea heter hon och är lika gammal.

Då tar vi lilla Bella. Som bara väser och växer. Hon kryper, klättar och gör hyss varje dag. Precis som de ska vara. Hon blir snart 10mån och försöker ta sina första steg men ramlar. Sötnöt.
Hon pratar med en massa. Mammmmmma, babbbaa, aaattt (tack) och nanna (Nadja). Så hon försöker ju iaf. Hon ska börja dagis snart. I december. Blir väldigt tidigt men eftersom jag har börjat jobba lite smått så vill jag ha in henne nu snart. Men de blir inte många timmar de. Hon har också hittat sin lilla kompis Max. Som är snart 1 år och är Beas lillebror.

Så som sagt jag har börjat lite extra nära Hamed kan ta barnen el farmor. Inte alls mkt utan typ 10h i vecka typ. Jag städar bara. Men de är verkligen super skönt nu när jag vart hemma i över 2år med barnen. Sen att bara börja lite smått med att städa funkar super.
Blir väl lite mer jobb och bättre förhoppningsvis efter jul.

Ja nu har jag uppdaterat lite och hoppas glöden håller i. Jag har ju nästan inga läsare men ändå roligt för mig själv att gå tillbaka o läsa.
Idag är de fredag och det betyder fredagsmys med marängswish (stavning?) och idol såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar